Kadra pracownicza jest jednym z najważniejszych elementów całej działalności gospodarczej. Przedsiębiorca bez pracowników by nie istniał na rynku. Dlatego ważne jest kształcenie i podnoszenie kwalifikacji i umiejętności podwładnych. Mądry przedsiębiorca o tym wie. Czasami zdarza się tak, że pomimo że zdaje sobie sprawę z tego, nie ma pieniędzy na podnoszenie wiedzy swoich pracowników i wtedy powstaje problem, bo on wie, jakie to jest istotne.
Rozwój współpracowników bez wątpliwości przekłada się na rozwój organizacji, dlatego też organizowanie szkoleń powinno być wkomponowane w coroczną strategię przedsiębiorstwa. Jakie korzyści przynosi regularne organizowanie szkoleń?
Wyższa wydajność przekładająca się na wyższe wyniki firmy, szkolenia poprawiają profesjonalizm wykonywanych projektów. Pracownicy zyskują szerszy punkt widzenia na pewne dylematy i poszukują kreatywniejszych sposobów na rozwiązanie. Zyskują większą samodzielność, a pozyskaną wiedzę chętnie stosują w pracy.
Zadowolony pracownik to etyczny i zdolny do poświęceń współpracownik. Szkolenia są dla pracowników objawem tego, że organizacja traktuje ich poważnie i zależy jej, aby dla niej pracowali. W konsekwencji sprawia to, że pracownicy czują się ważni i utożsamiają się z firmą i jej ideą. Ogranicza to odpływ pracowników, co w konsekwencji ogranicza koszty, jakie zatrudniający z tego tytułu zobowiązany jest ponosić.
Osoby we firmie, które corocznie uczestniczą w warsztatach dla pracowników podnoszących kwalifikacje i wiedzę są dużo bardziej zintegrowane z działalnością firmy oraz żywym przykładem dla partnerów biznesowych, że firma działa z szacunkiem i poważnie traktuje swoich współpracowników. Jest to zachowanie bardzo pożądane, ponieważ nikt nie chce podejmować współpracy z niesłownymi przedsiębiorcami i tworzącymi problemy.
Komentarze artykułu
Brak komentarzy